Všeobecné obchodné podmienky
Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) sa riadia všetky obchodné vzťahy uzavreté medzi organizáciou Mobilní planetárium z. ú., so sídlom Počernická 272/96, 108 00 Praha 10 Malešice, IČ: 05207380, v registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel U, vložka 459 (ďalej len „Dodávateľ“) a druhými stranami (ďalej len „Odberateľ“). Podmienky upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „Kúpna zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim (Dodávateľom) a inou fyzickou osobou alebo právnickou osobou (Odberateľom). Za účelom zjednodušenia obchodného styku je Kúpna zmluva používaná v zjednodušenej maloobchodnej forme objednávky (ďalej len „Objednávka“).
A. VOP sú základnými podmienkami predaja služieb a tovaru Dodávateľa. Prípadné odlišné podmienky Odberateľa sú platné len v prípade písomného súhlasu Dodávateľa.
B. Ustanovenie VOP je neoddeliteľnou súčasťou Objednávky. Objednávka a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
C. Znenie VOP môže Dodávateľ meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.
1. Definícia pojmov
VOP definujú nižšie uvedené výrazy, ak to nie je uvedené inak:
A. Termínom „Objednávateľ“ sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorej fakturačné údaje sú použité pre fakturáciu v súvislosti s dodaním služieb alebo produktov Dodávateľa;
B. Termínom „Odberateľ“ sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, v prospech ktorej budú služby alebo tovar Dodávateľa dodané. Obchodná identifikácia Objednávateľa sa stotožňuje s Odberateľom, ak to nie je výslovne uvedené inak;
C. Termínom „Dodávateľ“ sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá dodáva Odberateľovi služby alebo produkty za úplatu;
D. Termínom „Obchodný zástupca“ sa rozumie osoba zastupujúca Dodávateľa v činnosti smerujúcej k uzatváraniu Objednávok vo veci doplnkových vzdelávacích programov a zábavných programov. Zoznam obchodných zástupcov Dodávateľa s kontaktmi a ich teritoriálne rozdelenie je uvedený na webových stránkach Dodávateľa;
E. Termínom „Požiadavka“ sa rozumie nezáväzná otázka potenciálneho záujemcu o služby doplnkových vzdelávacích programov a zábavných programov Dodávateľa;
F. Termínom „Ponuka“ sa rozumie definícia ponúkaných služieb a tovaru Dodávateľa Objednávateľovi v konkrétnych termínoch a mieste konania za stanovenú cenu;
G. Termínom „Objednávka“ sa rozumie účtovný doklad, ktorý slúži ako podklad pre dodávku služieb a tovaru;
H. Termínom „Cenník” sa rozumie Cenník služieb a tovaru Dodávateľa.
2. Všeobecné ustanovenia
A. VOP sú vydávané za účelom zjednodušenia obchodného styku za súčasného zabezpečenia vymedzenia práv a povinností Dodávateľa a Odberateľa pri uzatváraní Objednávky;
B. VOP upravujú práva a povinnosti Dodávateľa a Odberateľa plynúce z Objednávky;
C. Uzatvorením Objednávky berie Odberateľ na vedomie a vyjadruje súhlas s VOP;
D. Akékoľvek odchýlky od VOP, ich doplnenie alebo zmeny, sú prípustné len písomnou dohodou medzi Dodávateľom a Odberateľom.
E. Objednávateľ sa zaväzuje dodržiavať Organizačné podmienky (ďalej len „OP“) Dodávateľa. Potvrdením Objednávky Objednávateľ výslovne vyhlasuje, že sa s týmito OP zoznámil a prijíma ich vo všetkých dôsledkoch. OP sú samostatným dokumentom a sú neoddeliteľnou súčasťou Objednávky. Zároveň sú uvedené na webových stránkach Dodávateľa www.mobilneplanetarium.sk.
3. Spôsoby uzavretia zmluvy
A. Obchodná prezentácia umiestnená vo webovom rozhraní Dodávateľa www.mobilneplanetarium.sk obsahuje informácie o službách a tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých služieb alebo tovaru a nákladov s nimi spojenými. Ceny služieb sú uvedené spoločne so všetkými súvisiacimi poplatkami.
B. Ceny služieb a tovaru zostávajú v platnosti po dobu, keď sa zobrazujú vo webovom rozhraní. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť Dodávateľa uzavrieť Objednávku za individuálne dohodnutých podmienok.
C. Celá obchodná prezentácia umiestnená vo webovom rozhraní Dodávateľa je informatívneho charakteru a Dodávateľ nie je povinný uzavrieť Objednávku ohľadom uvedených služieb a tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 občianskeho zákonníka sa nepoužije.
D. Požiadavku generuje potenciálny záujemca písomnou formou prostredníctvom webového formulára na webovom rozhraní www.mobilneplanetarium.sk, ktorý obsahuje predovšetkým informácie o:
- i. objednávaných službách a tovare;
- ii. spôsobe úhrady nákupnej ceny;
- iii. nákladoch spojených s dodaním služby a tovaru.
E. Na základe Požiadavky kontaktuje Obchodný zástupca Dodávateľa potenciálneho záujemcu, aby spoločne prešli všetky body požiadavky a vytvorili Ponuku, ktorá bude najlepšie vyhovovať potrebám potenciálneho záujemcu. Ponuku zasiela Obchodný zástupca Dodávateľa písomnou formou na elektronickú adresu potenciálneho záujemcu. Ponuka je časovo obmedzená;
F. Potenciálny záujemca sa v okamihu potvrdenia Ponuky stáva Objednávateľom. Na základe potvrdenia Ponuky Objednávateľom Obchodný zástupca Dodávateľa vystaví Objednávku a zašle písomnou formou na elektronickú adresu Objednávateľa.
G. Obchodný vzťah medzi Dodávateľom a Objednávateľom vzniká doručením bezvýhradnej akceptácie Ponuky Objednávateľom a vystavením Objednávky Obchodným zástupcom Dodávateľa.
H. Objednávateľ súhlasí s použitím on-line prostriedkov komunikácie pri uzatváraní Objednávky. Náklady vzniknuté Objednávateľovi pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzavretím Objednávky (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Objednávateľ sám.
4. Cena
A. Nákupná cena je stanovená podľa Cenníka Dodávateľa platného v dobe objednania služby či tovaru, ak sa nedohodnú zmluvné strany v konkrétnom prípade inak. Ceny sú uvedené v eur a sú záväzné;
B. Dodávateľ nie je platcom dane z pridanej hodnoty;
C. Aktuálny Cenník je zverejnený na webovej stránke Dodávateľa www.mobilneplanetarium.sk
5. Platobné podmienky
A. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť cenu za dohodnuté služby a tovar. Objednávateľ je povinný uhradiť nákupnú cenu v dohodnutom termíne.
B. Nákupnú cenu za dohodnuté služby a tovar podľa Objednávky môže Objednávateľ uhradiť Dodávateľovi nasledujúcimi spôsobmi:
- v hotovosti v mieste plnenia objednanej služby určenom Objednávateľom v Objednávke;
- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho č. BU SK93 0900 0000 0051 4085 34 vedený u spoločnosti Slovenska sporitelna a. s. (ďalej len „účet Dodávateľa“);
C. V prípade platby v hotovosti je nákupná cena Objednávky splatná bezprostredne po poskytnutí služby či dodaní tovaru.
D. V prípade bezhotovostnej platby je nákupná cena Objednávky splatná do 14 dní od dátumu zdaniteľného plnenia, ak nie je dohodnuté inak. Dodávateľ vystaví Objednávateľovi faktúru do 5 dní od dodania služieb. Túto odošle e-mailom na adresu Objednávateľa. Objednávateľ je povinný uhradiť nákupnú cenu dohodnutých služieb a tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok Objednávateľa uhradiť nákupnú cenu je splnený v okamihu pripísania príslušnej sumy na účet Dodávateľa;
E. V špecifických prípadoch je Dodávateľ oprávnený od Objednávateľa požadovať zálohovú platbu alebo úhradu celej sumy vopred.
6. Storno podmienky
A. V prípade zrušenia Objednávky Objednávateľom je Objednávateľ povinný informovať Dodávateľa písomne na elektronickú adresu Dodávateľa. Dodávateľ je povinný potvrdiť prijatie zrušenia Objednávky písomne na elektronickú adresu Objednávateľa. Potvrdenie o zrušení Objednávky bude takisto obsahovať uvedenie storno poplatku. Za termín zrušenia Objednávky je považovaný termín žiadosti Objednávateľa.
B. V prípade storna Objednávky zo strany Objednávateľa:
- i. viac než 14 dní pred termínom akcie: Objednávateľovi sa nebude účtovať storno poplatok, ak si Objednávateľ Objednávku presunie na iný termín v časovom rozmedzí najneskôr do troch mesiacov od plánovaného pôvodného termínu Objednávky, v opačnom prípade sa bude Objednávateľovi účtovať poplatok 40 eur za zrušenie Objednávky;
- ii. 8 – 14 dní pred termínom akcie: storno poplatok tvorí 25 % ceny Objednávky;
- iii. 3 – 7 dní pred termínom akcie: storno poplatok tvorí 50 % ceny Objednávky;
- iv. menej než 3 dni pred termínom akcie: storno poplatok tvorí 100 % ceny Objednávky.
C. Objednávateľ potvrdením Objednávky súhlasí so storno podmienkami.
7. Reklamácia s práva z vadného plnenia
A. Práva a povinnosti Objednávateľa a Dodávateľa ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými obecne záväznými právnymi predpismi (predovšetkým ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/2012 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších prepisov).
B. Práva z vadného plnenia uplatňuje Objednávateľ u Dodávateľa v sídle organizácie.
C. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou Dodávateľa za vady upravuje reklamačný poriadok Dodávateľa.
8. Obmedzenie zodpovendosti
A. Odberateľ berie výslovne na vedomie, že Dodávateľ nenesie akúkoľvek zodpovednosť za:
- i. škodu spôsobenú Objednávateľovi jednaním tretích strán;
- ii. jednanie tretích strán, ktoré znemožní alebo zdrží poskytnutie služieb Odberateľovi, predovšetkým nedodržaním zmluvných povinností externých dodávateľov Odberateľa (napr. výpadok elektriny, internetu atď.), ak Dodávateľ vykonal s prihliadnutím k okolnostiam opatrenia potrebné k odvráteniu škody či k jej zmierneniu;
- iii. stratu alebo zničenie vecí Odberateľa, ktoré neboli uložené na mieste k tomu určenému, ani iné súvisiace škody či straty vzniknuté jednaním Odberateľa v priestore premietacej kopule Dodávateľa.
9. Ďalšie práva s povinnosti zmluvných strán
A. Dodávateľ nie je vo vzťahu k Objednávateľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.
B. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom e-mailovej adresy info@mobilniplanetarium.cz. Informácie o vybavení sťažnosti Objednávateľa zašle Dodávateľ písomnou formou na elektronickú adresu Objednávateľa.
C. Pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z Kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z Kúpnej zmluvy.
D. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
E. Dodávateľ je oprávnený k predaju služieb a tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/2012 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
10. Ochrana osobných údajov
A. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracúvaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) súvisiace so spracúvaním osobných údajov kupujúceho pre účely plnenia Kúpnej zmluvy, pre účely jednania o Kúpnej zmluve a pre účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
11. Zasielanie komerčných oznámení a ukladanie cookies
A. Kupujúci súhlasí v zmysle ustanovenia § 7 ods. 2 zákona č. 480/2004 Zb., o niektorých službách informačnej spoločnosti a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, so zasielaním komerčných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu či na telefónne číslo kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiacu so spracúvaním osobných údajov kupujúceho pre účely zasielania komerčných oznámení plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
12. Doručovanie
A. Objednávateľovi môže byť doručované na elektronickú adresu Objednávateľa.
13. Vyššia moc
A. Dodávateľ alebo Odberateľ sú zbavení zodpovednosti za čiastočné alebo úplné neplnenie zmluvných povinností podľa VOP v prípade, že toto neplnenie je v dôsledku vyššej moci. Tá strana, ktorá sa odvolá na vyššiu moc, je povinná túto skutočnosť oznámiť druhej strane neodkladne.
14. Záverečné ustanovenia
A. Strany sa dohodli, že ak vzťah založený Objednávkou obsahuje medzinárodný prvok, vzťah sa riadi českým právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku, od ktorých nie je možné zmluvne sa odchýliť, a ktoré by sa v prípade neexistencie voľby práva inak použili podľa ustanovenia čl. 6 ods. 1 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo dňa 17. júna 2008 o práve rozhodnom pre zmluvné záväzkové vzťahy (Rím I);
B. Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení;
C. Objednávka vrátane obchodných podmienok je archivovaná Dodávateľom v elektronickej podobe za účelom jej splnenia a ďalšej evidencie a nie je verejne prístupná;
D. Kontaktné údaje Dodávateľa: adresa pre doručovanie Počernická 272/96, 108 00 Praha 10-Malešice, adresa elektronickej pošty info@mobilniplanetarium.cz, telefón +420 777 985 448;
E. Dodávateľ si vyhradzuje právo v súlade s § 1752 občianskeho zákonníka právo jednostranne zmeniť VOP. V takom prípade je Dodávateľ povinný oznámiť Odberateľovi novú verziu VOP najmenej 1 mesiac pred dňom ich účinnosti, a to zverejnením na webových stránkach www.mobilniplanetarium.cz. Odberateľ má právo tieto zmeny odmietnuť e-mailovým oznámením na adresu info@mobilniplanetarium.cz. V prípade, že Odberateľ zmeny v tejto dobe neodmietne, platí, že sa zmluvný vzťah riadi novým znením VOP.
15. Platnosť obchodných podmienok
Tieto VOP vstupujú do platnosti dňa 01. 09. 2018.
Mobilní planetárium z. ú.
V Prahe, dňa 31. 08. 2018